Autor Wątek: Bigelow Aerospace  (Przeczytany 183401 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #510 dnia: Kwiecień 08, 2016, 16:11 »
Zajrzałem na strony SpaceX i ULA. I okazuje się, że długość owiewki wynosi (czy raczej będzie wynosić):

   - Falcon Heavy: 13,1 m,
   - Atlas V 5xx zależnie od wersji: 20,7 - 23,5 - 26,5.

Różnica ogromna. Ciekawe z czego ona wynika, bo na pewno nie z udźwigu tych rakiet.

Offline Rakietowy Bogdan

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 343
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #511 dnia: Kwiecień 08, 2016, 16:25 »
A to nie wynika z tego, że owiewka Atlasów 5xx zawiera także Centaura?

Offline perian

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1442
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #512 dnia: Kwiecień 08, 2016, 16:43 »
Nie tyle zawiera, co go osłania. Owiewka jest dwuczęściowa. Ale gdzieś zgubiłem wykaz wymiarów. Ale nawet z rysunków widać, że ładunek to z połowę może zająć.

Offline NilQ

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 841
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #513 dnia: Kwiecień 08, 2016, 16:52 »
Długość dostępna dla ładunku to odpowiednio 10,2 - 12,9 - 15,9, przy czym ostatnie 5 m z uwagi na kształt jest zwężone.


http://www.ulalaunch.com/products_atlasv.aspx

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #513 dnia: Kwiecień 08, 2016, 16:52 »

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #514 dnia: Kwiecień 08, 2016, 19:45 »
Długość rdzenia B330, do którego będą dołączone również baterie słoneczne, ma wynosić wg strony BA ok. 17,3 m. Rdzeń pewno nie będzie składany i taka będzie długość ładunku. Zatem nie ma szans zmieścić go w FH, chyba że Musk zwiększy dla niego owiewkę.

Czyli B330 nie zmieści się także do Atlasa? Chyba że będzie on trochę krótszy niż podano na stronie lub rdzeń będzie w części składany.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2016, 19:59 wysłana przez JSz »

Offline alnitak

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 952
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #515 dnia: Kwiecień 08, 2016, 21:07 »
Bez sensu,zrobili moduł którego nie wyniesie żadna rakieta?Nawet Atlas 552 nie wiem czy da radę (ma udźwig nieznacznie większy niż masa modułu ale dla niższej orbity),zresztą ta wersja nigdy nie poleciała w kosmos a ponadto strzelanie Atlasem ze względu na problemy z dostępem silników będzie coraz bardziej kłopotliwe.Choć fakt że chyba żadna rakieta na świecie nie ma tak gigantycznych owiewek jak Atlasy
Długość rdzenia B330, do którego będą dołączone również baterie słoneczne, ma wynosić wg strony BA ok. 17,3 m..
A nie 13.7m?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2016, 21:29 wysłana przez alnitak »

Offline NilQ

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 841
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #516 dnia: Kwiecień 10, 2016, 01:07 »
W poniedziałek Bigelow Aerospace wraz z ULA chce ogłosić jakąś umowę o współpracy. Wydaje mi się, że ostatnie wypowiedzi Bigelowa nt. B330 i Atlasa nie są przypadkowe :)

Zaproszenie dla mediów

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2620
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #517 dnia: Kwiecień 10, 2016, 01:14 »
Dziwi mnie że FH będzie miał tak małą owiewkę? przy tak dużym tonażu na LEO

LooZ^

  • Gość
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #518 dnia: Kwiecień 10, 2016, 01:34 »
Ciekawe ;) Gorzej jak za 2-3 lata ULA "upadnie".

Offline perian

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1442
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #519 dnia: Kwiecień 10, 2016, 09:39 »
Dziwi mnie że FH będzie miał tak małą owiewkę? przy tak dużym tonażu na LEO

Na konferencji po starcie CRS-8 Elon Musk stwierdził coś w stylu, że FH będzie zdolny wynosić największe satelity na GTO, co aktualnie tylko Ariane potrafi. To może sugerować, że celują w wykorzystanie FH na wysokie orbity. Co nawet jest uzasadnione, bo taki rynek istnieje, natomiast rynek ciężkich/dużych ładunków na LEO nie istnieje.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #520 dnia: Kwiecień 10, 2016, 11:47 »
Długość rdzenia B330, do którego będą dołączone również baterie słoneczne, ma wynosić wg strony BA ok. 17,3 m..
A nie 13.7m?

Po wikipediach i innych internetach krążą różne wartości, ale na stronie Bigelowa dołożono niedawno taką właśnie informację, którą daję do załącznika: 17,3 m.

W poniedziałek Bigelow Aerospace wraz z ULA chce ogłosić jakąś umowę o współpracy. Wydaje mi się, że ostatnie wypowiedzi Bigelowa nt. B330 i Atlasa nie są przypadkowe :)

Sądzę, że nie bez znaczenia jest też bliska współpraca Bigelowa z Boeingiem przy Starlinerze. To zawsze rodzi pewne nieformalne zobowiązania.

Z drugiej strony myślę, że Musk zdecydowałby się na zaprojektowanie większej owiewki choćby tylko dla tego jednego klienta, nawet jeśli kosztowałoby to kilka/kilkanaście mln USD. Zwłaszcza, że zostałby on odciągnięty od największego konkurenta.

LooZ^

  • Gość
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #521 dnia: Kwiecień 10, 2016, 13:44 »
Musk ocenia turystykę kosmiczną (a bardziej - hotele kosmiczne) jako istotny element zwiększania rynku dla jego rakiet, więc będzie musiał mieć ofertę przynajmniej do ich wynoszenia, a być może jakaś własną "sieć" hoteli?

Teoretycznie ma wszystko co niezbędne do "domknięcia" swojego portfolio:

- Falcon Heavy do transportu modułów i ludzi do stacji;
- Falcon do uzupełniania zapasów (rząd wielkości taniej niż ktokolwiek będzie w stanie);
- całe stadko używanych Dragonów do wysyłania zaopatrzenia;
- Dragona 2 do wysyłania ludzi;

Prywatna stacja kosmiczna/hotel wydaje się naturalną drogą rozwoju.

Musk powiedział wczoraj, że "hotele kosmiczne (...) będą tańsze niż ludzie myślą" - czy to nie hotele SpaceX mogą być tańsze niż ludzie myślą?

Aaron Levie‏: When do pre-orders start for the $35,000 SpaceX rocket?
Elon Musk: Tickets to orbital hotels, the moon and Mars will be a lot less than people think.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2016, 13:53 wysłana przez LooZ^ »

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #522 dnia: Kwiecień 10, 2016, 14:00 »
Ciekawy pomysł, chociaż chyba byśmy już o nim słyszeli gdyby coś było na rzeczy - Musk nie jest oględny w swych wypowiedziach. Ale miałby wówczas wybór: kopiować metalowe puszki lub habitaty Bigelowa. Innej drogi nie widzę, gdyż nawet w NextSTEP niczego nowego nie zaproponowano.

Swoją drogą niejasny jest dla mnie status FH w firmie Muska. Wydaje mi się, że zwlekają z finalizacją konstrukcji na uporanie się ze wszystkimi problemami technicznymi w F9 - sporo o nich ostatnio pisaliśmy. Bo nie przypuszczam, by Musk celowo ten projekt hamował kierując siły na Raptora.

Offline magiczny

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 552
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #523 dnia: Kwiecień 10, 2016, 14:05 »

Aaron Levie‏: When do pre-orders start for the $35,000 SpaceX rocket?
Elon Musk: Tickets to orbital hotels, the moon and Mars will be a lot less than people think.

Możesz dać linka do tego wywiadu?

LooZ^

  • Gość
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #524 dnia: Kwiecień 10, 2016, 14:24 »
Sorry, myślałem, że powiedział to na konferencji po misji, ale napisał to na twitterze:

https://twitter.com/levie/status/718595725832101889

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #524 dnia: Kwiecień 10, 2016, 14:24 »