Ankieta

Jakie firmy powinny otrzymać finansowanie w rundzie CCtCap programu CCP?

Boeing / Atlas V / CST-100
8 (15.7%)
Sierra Nevada Corp. /Atlas V / Dream Chaser
17 (33.3%)
SpaceX / Falcon 9 / Dragon 2
26 (51%)

Głosów w sumie: 25

Autor Wątek: Commercial Crew Programme (CCP) - NASA wspiera komercyjne loty załogowe  (Przeczytany 155423 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mss

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 8771
  • Space is not only about science, it is a vision,
    • Astronauci i ich loty...
Odp: Commercial Crew Programme (CCP) - NASA wspiera komercyjne loty załogowe
« Odpowiedź #810 dnia: Listopad 01, 2020, 23:37 »
Podobno NASA przestała używać oznaczeń USCV!

Wg https://www.nasa.gov/mission_pages/station/expeditions/future.html

oznaczenia misji to:

dla Crew Dragon - SpaceX Crew-1, SpaceX Crew-2 itd;

dla Boeing - Starliner-1, Starliner-2 itd;
Intel Core i5-2320 3GHz/8GB RAM/AMD Radeon HD 7700 Series/HD 1 TB/Sony DVD ROM...

Offline kakmar

  • Junior
  • **
  • Wiadomości: 87
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Commercial Crew Programme (CCP) - NASA wspiera komercyjne loty załogowe
« Odpowiedź #811 dnia: Sierpień 19, 2021, 14:37 »
Chciałem zapytać o różnice w konstrukcji Starlinera i Dragona2.
Przy każdym locie Boeing traci:
LAS, RCS (te z service module) i osłonę termiczną.
Ktoś wie co kierowało projektantami że zdecydowali się na takie rozwiązanie, jakie wady ma rozwiązanie D2 z integracją LAS i wszystkich RCS z kapsułą?
Może zna ktoś jakiś wiekszy artykuł na ten temat?

.


Offline perian

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1307
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Commercial Crew Programme (CCP) - NASA wspiera komercyjne loty załogowe
« Odpowiedź #812 dnia: Sierpień 19, 2021, 17:50 »
Ktoś wie co kierowało projektantami że zdecydowali się na takie rozwiązanie, jakie wady ma rozwiązanie D2 z integracją LAS i wszystkich RCS z kapsułą?

Trzeba znać przyczyny a nie skutki. Dragon2 w założeniach miał lądować na ogniu z wykorzystaniem silników LAS (albo robisz abort albo lądujesz, więc silniki potrzebujesz raz). Dlatego Dragon2 ma to zabudowane "na stałe". Poza tym wyszło, że taka konfiguracja umożliwia odpalenie silników w każdym momencie, co upraszcza scenariusze awaryjne.

Starliner ma klasyczną budowę, czyli kapsuła ma być najlżejsza do lądowania.

Ale to taki mój wywód po amatorskiej obserwacji programu rozwoju obu pojazdów.

Offline Aga Bej

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 390
  • Kim jest John Gald?
Odp: Commercial Crew Programme (CCP) - NASA wspiera komercyjne loty załogowe
« Odpowiedź #813 dnia: Sierpień 19, 2021, 20:32 »
Tak swoją drogą, czy niewykorzystane paliwo do SuperDraco, jest potem używane w silnikach korekcyjnych, podczas dokowania?
Podbój kosmosu jest zbyt poważną sprawą by zostawić go w rękach państwowych agencji.

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Commercial Crew Programme (CCP) - NASA wspiera komercyjne loty załogowe
« Odpowiedź #813 dnia: Sierpień 19, 2021, 20:32 »

Offline kakmar

  • Junior
  • **
  • Wiadomości: 87
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Commercial Crew Programme (CCP) - NASA wspiera komercyjne loty załogowe
« Odpowiedź #814 dnia: Sierpień 20, 2021, 14:45 »

Starliner ma klasyczną budowę, czyli kapsuła ma być najlżejsza do lądowania.


Tak, ale też zabiera LAS w cała drogę na ISS i spowrotem do deorbitacji. To inaczej niż klasyczne odrzucenie LAS tuż przed wejściem na orbitę.

.

Offline kakmar

  • Junior
  • **
  • Wiadomości: 87
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Commercial Crew Programme (CCP) - NASA wspiera komercyjne loty załogowe
« Odpowiedź #815 dnia: Sierpień 20, 2021, 14:47 »
Tak swoją drogą, czy niewykorzystane paliwo do SuperDraco, jest potem używane w silnikach korekcyjnych, podczas dokowania?
Dobre pytanie, ciekawe też jak jest w Starliner.

.


Offline perian

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1307
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Commercial Crew Programme (CCP) - NASA wspiera komercyjne loty załogowe
« Odpowiedź #816 dnia: Sierpień 20, 2021, 17:38 »
Tak, ale też zabiera LAS w cała drogę na ISS i spowrotem do deorbitacji. To inaczej niż klasyczne odrzucenie LAS tuż przed wejściem na orbitę.

Tak, oczywiście. Nie pamiętam kiedy to wpisano ale jednym z wymogów NASA jest możliwość abortu w każdym momencie. Taka nowość po erze wahadłowców ;).

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Commercial Crew Programme (CCP) - NASA wspiera komercyjne loty załogowe
« Odpowiedź #816 dnia: Sierpień 20, 2021, 17:38 »