Autor Wątek: Napędy i silniki  (Przeczytany 138018 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tisher

  • Junior
  • **
  • Wiadomości: 81
  • LOXem i ropą! ;)
    • Blog o rowerach elektrycznych
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #105 dnia: Kwiecień 08, 2015, 22:25 »
Silnik wykorzystujący jako napęd czystą energię, bez materialnego materiału pędnego został przypadkowo zbudowany kilkadziesiąt lat temu, a w 2010/11 wyjaśniono jego działanie :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Pioneer_anomaly
Mój blog o rowerach elektrycznych: Ebike Blog

Offline byko

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #106 dnia: Kwiecień 21, 2015, 08:58 »
Czytam sobie teraz książkę A.Huczki "Fullereny 20 lat później" i trafiłem tam przy opisie aplikacyjnych zastosowań fullerenów informację że były badane jako paliwo silników jonowych! Tempo sublimacji wynościło coś powyżej 1 g/sek. i przy napięciu 700 V dawało ciąg 4,1 mN - nie wiem jaki ciąg dają silniki ksenonowe ale to miał być rzekomo wynik rekordowy.
W literaturze było następujące odniesienie: Nakayama Y., Takegahara H. Jpm. J.Appl.Phys. 36, 1997, 3721

Ze względu na swoją konfigurację elektronową fullereny bardzo łatwo ulegają jonizacji a masa cząsteczek jest spora, ale wydaje mi się że do długich podróży kosmicznych się nie będą nadawać bo nawet promieniowanie widzialne powoduje ich stosunkowo szybki rozpad. Więc może co najwyżej dla satelitów do w miarę szybkiego lotu samodzielnego na GTO i to nieprędko.

Offline Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6532
  • Realista do bólu;-)
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #107 dnia: Kwiecień 22, 2015, 16:44 »
http://spacenews.com/express-am6-begins-operations-six-months-after-launch/ - kolejny znak nowych czasow, Express-AM6 dolecial na wlasciwa orbite za pomoca silnikow jonowych po nieprawidlowosci w dzialaniu protona. Od czasu Artemis, zaczyna to byc juz prawie norma. Z powazaniem
                                                                                                                                                                                        Adam Przybyla
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2406
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #108 dnia: Kwiecień 22, 2015, 17:08 »
Czytam sobie teraz książkę A.Huczki "Fullereny 20 lat później" i trafiłem tam przy opisie aplikacyjnych zastosowań fullerenów informację że były badane jako paliwo silników jonowych! Tempo sublimacji wynościło coś powyżej 1 g/sek. i przy napięciu 700 V dawało ciąg 4,1 mN - nie wiem jaki ciąg dają silniki ksenonowe ale to miał być rzekomo wynik rekordowy.

Podstawowym problemem silników jonowych jest źródło zasilania, a nie rodzaj wyrzucanej przez dyszę masy.

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #108 dnia: Kwiecień 22, 2015, 17:08 »

Offline Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6532
  • Realista do bólu;-)
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #109 dnia: Kwiecień 22, 2015, 18:09 »
Czytam sobie teraz książkę A.Huczki "Fullereny 20 lat później" i trafiłem tam przy opisie aplikacyjnych zastosowań fullerenów informację że były badane jako paliwo silników jonowych! Tempo sublimacji wynościło coś powyżej 1 g/sek. i przy napięciu 700 V dawało ciąg 4,1 mN - nie wiem jaki ciąg dają silniki ksenonowe ale to miał być rzekomo wynik rekordowy.

Podstawowym problemem silników jonowych jest źródło zasilania, a nie rodzaj wyrzucanej przez dyszę masy.
            ... dokladnie, australijczycy np. robia swoj silnik jonowy gdzie mozliwe bedzie wykrzystanie sikow jako pednika:
http://gizmodo.com/5917866/australia-is-building-a-pee-powered-ion-thruster
Z powazaniem
                         Adam Przybyla
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline Logos

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 125
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #110 dnia: Kwiecień 22, 2015, 20:44 »
Padł pomysł na forum NASA, że EmDrive może być napędem warp.

Cytuj
Several NASA scientists have been discussing on the NASA SpaceFlight forum their findings and the puzzle of whats happening with the EmDrive. The latest developments in the last weeks have them now wondering if the EmDrive is actually the very first operational warp drive.

Seems to have been an accidental connection. They were wondering where this "thrust" might be coming from. One scientists proposed that maybe it's a warp of the spacetime foam, which is causing the thrust.



Najlepiej zacząć od ~90 strony.
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=36313.1860

https://www.reddit.com/r/Futurology/comments/33dqdc/that_emdrive_that_everyone_got_excited_about_a/cqk783v

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23210
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #111 dnia: Kwiecień 22, 2015, 20:57 »
Gwoli ścisłości, to nie jest forum NASA, tylko strona fanów lotów kosmicznych. Jest tam dużo profesjonalistów, ale NSF nie jest w żadnym stopniu powiązane z NASA. :)

Offline 0x3ffe

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 308
  • Rzeczpospolita Marsjańska
    • Moja gra mobilna - testujcie
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #112 dnia: Kwiecień 22, 2015, 21:46 »
Moc obliczeniowa dwóch Commodore 64 wystarcza do lądowania na księżycu!

Offline Logos

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 125
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #113 dnia: Kwiecień 22, 2015, 22:13 »
Faktycznie dzięki za sprostowanie.

Offline 0x3ffe

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 308
  • Rzeczpospolita Marsjańska
    • Moja gra mobilna - testujcie
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #114 dnia: Kwiecień 30, 2015, 20:41 »
Na blogu Marka http://florydziak.blogspot.com/2015/04/em-drive-dziaa.html
za http://www.nasaspaceflight.com/2015/04/evaluating-nasas-futuristic-em-drive/EmDrive -  kolejne informacje, że działa w próżni. Robi się ciekawie!
Moc obliczeniowa dwóch Commodore 64 wystarcza do lądowania na księżycu!

Offline Romek63

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1067
  • 67-my ROK EKSPLORACJI KOSMOSU
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #115 dnia: Maj 06, 2015, 19:57 »

Offline Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6532
  • Realista do bólu;-)
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #116 dnia: Maj 06, 2015, 21:09 »
Elektryczne silniki na wodę - czyżby jakiś nowy pomysł ?
http://nextbigfuture.com/2015/05/space-coaches-reusable-refuelable.html
            ... akurat cytowana tam historie o projekcie superlotniskowca , dlugiego na 300 metrow zbudowanym  z lodu znalem juz wczesniej, byla opisywana w ksiazce "Niezwykle Okrety"  Jana Piwowanskiego. Ogolnie pomysl na wykorzystanei wody nie jest nowy, zapowiadane sa male silniczki na wode dla cubsatow, okazuje sie, ze jest to rozwiazaie bezpieczne np. dla satelitow wystrzeliwywanych przez Kibo. Istnieje takze projekt NASA Aquarius (to nie to samo co bylo juz na tym forum wspominany) statku skladajacego sie w wiekszosci z wody, dzieki czemu mozna by jej uzyc jednoczesnie jako paliwo i ochrone. Takze Bigelow podobnoz ma miec zbiorniki wody do w sciankach (w tym samym celu).   Z powazaniem
                                                          Adam Przybyla

https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8589
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #117 dnia: Maj 06, 2015, 21:26 »
Elektryczne silniki na wodę - czyżby jakiś nowy pomysł ?
http://nextbigfuture.com/2015/05/space-coaches-reusable-refuelable.html
            ... akurat cytowana tam historie o projekcie superlotniskowca , dlugiego na 300 metrow zbudowanym  z lodu znalem juz wczesniej, byla opisywana w ksiazce "Niezwykle Okrety"  Jana Piwowanskiego. Ogolnie pomysl na wykorzystanei wody nie jest nowy, zapowiadane sa male silniczki na wode dla cubsatow, okazuje sie, ze jest to rozwiazaie bezpieczne np. dla satelitow wystrzeliwywanych przez Kibo. Istnieje takze projekt NASA Aquarius (to nie to samo co bylo juz na tym forum wspominany) statku skladajacego sie w wiekszosci z wody, dzieki czemu mozna by jej uzyc jednoczesnie jako paliwo i ochrone. Takze Bigelow podobnoz ma miec zbiorniki wody do w sciankach (w tym samym celu).   Z powazaniem
                                                          Adam Przybyla

Ten lodowy okręt jak ulał pasuje na rejsy po tytańskich morzach i jeziorach  ;)

Offline Romek63

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1067
  • 67-my ROK EKSPLORACJI KOSMOSU
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #118 dnia: Maj 17, 2015, 07:57 »
A teraz coś jeszcze pomyśle na  wykorzystanie  nowego typu lasera  do napędu statków kosmicznych:

Photonic Laser Thruster has moved a one pound object on a frictionless track as proof the system will work for space propulsion
http://nextbigfuture.com/2015/05/photonic-laser-thruster-has-moved-one.html


Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2406
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #119 dnia: Maj 17, 2015, 10:50 »
A teraz coś jeszcze pomyśle na  wykorzystanie  nowego typu lasera  do napędu statków kosmicznych:

Tu chodzi nie tyle o nowy laser, co o wielokrotne odbicie światła między dwoma obiektami (pojazdem i stacją z laserem). Dzięki temu siła działająca na pojazd jest o dwa rzędy wielkości większa, niż w przypadku pojedynczego odbicia.

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #119 dnia: Maj 17, 2015, 10:50 »