Autor Wątek: Infografiki i publikacja - praca dyplomowa z grafiki projektowej.  (Przeczytany 7700 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zamb

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 115
Z góry przepraszam za tak długi wywód, mam nadzieję, że uda mi się uzyskać pomoc.

Jestem studentem Projektowania Graficznego, a w tym roku czeka mnie dyplom licencjacki, który chciałbym powiązać jakoś, ze swoim drugim zainteresowaniem tj. astronautyką. Dyplom zamierzam realizować w pracowni Informacji Wizualnej (zajmujemy się tam wszelkiego rodzaju graficznym przedstawieniem danych, np.  schematy, mapy, wykresy, formularze etc.).

W związku z tym zainteresowałem się infografikami podobnymi do tych na tej stronie http://www.jpl.nasa.gov/infographics/. Pomyślałem o stworzeniu systemu tworzenia takich infografik np. dla jednej z agencji (zapewne NASA) – spajając to wszystko stylistycznie. Interesują mnie różnego rodzaju trajektorie przelotów, fazy lądowań, czy budowy instrumentów i sond. Trochę przykładów w załącznikach. 

Jako że moją pracownią uzupełniającą jest pracownia Typografii, pomyślałem o problemie jeszcze szerzej – tzn, że wspaniale byłoby stworzyć średniej objętości publikacje, popularnonaukową, której częścią byłyby tłumaczące pewne zagadnienia infografiki. Publikacja którą roboczo nazwałbym: Krótka historia lotów(sond) międzyplanetarnych, skupiała by się na przybliżeniu kilku ważnych misji międzyplanetarnych (wyłączamy więc loty załogowe i bezzałogowe Księżycowe, jak i na LEO etc.).