Nowe badanie ujawnia prawdziwy poziom hałasu Starshipa podczas startu i lądowania. Ze zdumieniem odkryto, że maksymalny hałas wytwarzany podczas lądowania i łapania Super Heavy jest równoważny ilości hałasu wytwarzanego przez Super Heavy podczas startu, gdy wszystkie 33 silniki są uruchomione.
Jeśli chodzi o grom dźwiękowy wytworzony przez Super Heavy podczas lądowania,alarmy samochodowe zostały uruchomione na dwóch stacjach zbierania danych, zlokalizowanych odpowiednio 10,1 km i 16,6 km od miejsca startu, podczas gdy żaden alarm samochodowy nie został uruchomiony na stacji zlokalizowanej 14,5 km od miejsca startu, mimo że miejsce to doświadczyło większego nadciśnienia niż pozostałe dwa miejsca.
Obliczenia zespołu PL wykazały, że Super Heavy wytwarza grom dźwiękowy, który powoduje poziom hałasu około 110 dB, gdy stoi się 20 km od Super Heavy. W porównaniu do gromów dźwiękowych wytwarzanych przez naddźwiękowy samolot Concorde, Super Heavy wytwarza huk dźwiękowy, który jest około 50% głośniejszy niż Concorde. Falcon 9 wytwarza około 90 dB hałasu w odległości 20 km, co jest około 20 dB mniej niż w przypadku Starship.
W porównaniu do Falcona 9 hałas wytwarzany przez pojedynczy start Starship jest równoważny, co najmniej, 10 startom Falcona 9. Pomimo że SLS wytwarza ponad połowę całkowitego ciągu Starship podczas startu, Starship jest znacznie głośniejszy niż SLS. Dokładniej rzecz biorąc, jeden start Starship jest równoważny czterem do sześciu startom SLS pod względem hałasu.
https://twitter.com/NASASpaceflight/status/1858307227679137993