Pozwolę sobie może opisać tu trochę paliwo H2O2/kerozyna, widzę że tylko Borys pokrótce to zrobił, a niektórym może jeszcze jest mało znane. A więc:
- Praktycznie jedyne nietoksyczne paliwo przechowywalne, nadtlenek wodoru wprawdzie wymaga odpowiedniego doboru materiałów i środków bezpieczeństwa ale daleko mu pod tym względem do paliw opartych na hydrazynie i tlenkach azotu/kwasie azotowym, produkty spalania także są nietoksyczne;
- H2O2 jest praktycznie tak samo silny jak HNO3;
- Duża gęstość rzędu 1300-1370 kg/m3;
- Stosunek utleniacz-paliwo rzędu 6-8 do 1;
- Niekryiogeniczność upraszcza budowę zbiorników, silników, linii przesyłowych;
- Umożliwia budowę bardzo lekkich struktur w porównaniu z ilością zabieranego paliwa, pierwszy stopień Black Arrow miał stosunek masy paliwa do reszty 12:1 (a to technologia z lat 60.);
- H2O2 może jednocześnie stanowić paliwo dla systemu RCS wyższych stopni gdzie osiąga Isp rzędu 160 s, a więc pośrednie między hydrazyną (220 s), a zimnymi gazami (60-70 s);
- Rozkładany katalitycznie H2O2 może byc wykorzystany do utrzymywania cisśnienia w zbiornikach;
- Produkty rozkładu H2O2 są doskonałym czynnikiem roboczym dla turbopomp, temperatura rozkładu może być regulowana poprzez zawartość wody, przy użyciu stałego nierozpuszczalnego katalizatora (a nie np. wtryskiwanego roztworu nadmanganianu) dostarczany do turbopomp gaz ma wszędzie takie same parametry, turbina może być jednostopniowa bez przekładniowa i używać niechłodzonych łopatek np. ze stali nierdzewnej;
- Produkty spalania paliwa H2O2/kerozyna zawierają dużo względnie lekkiej pod względem masy cząsteczkowej wody co jest pożądane i pomaga zwiększyć osiągi;
- Proces spalania może przebiegać dwustopniowo, najpierw utleniacz trafia do odpowiedniego katalizatora (np. niklowe siatki pokryte srebrem) gdzie w całości zostaje rozłożony na H2O i O2, a dopiero potem do strumienia gazu wtryskiwane jest paliwo;
- Utleniacz przed rozłożeniem może chłodzić elementy silnika;
- Ze względu na wysoką temperaturę produktów rozkładu zapłon następuje samoistnie (mieszanka hipergoliczna);
- Paliwo wtryskiwane do strumienia rozłożonego utleniacza bardzo dobrze się z nim miesza;
- Utleniacz po rozłożeniu nie musi trafiać od razu do komory spalania, po drodze może napędzać turbopompę co dodatkowo upraszcza konstrukcję, turbina może być ustawiona w tej samej linii co komora z dyszą i połączona wspólnym wałem z pompami paliwa, eliminuje to straty paliwa zużytego na ich napęd;
- Silnik może pracować w trybie jednoskładnikowym produkując odpowiednio mniejszy ciąg;
- Isp paliwa wynosi jakieś 320-kilka sekund;
- Isp gęstościowy jest nawet większy niż mieszanki LOX/kerozyna;
Jak mi się coś przypomni/znajdę błąd to uzupełnię.