Dodanie linku do biuletynu to za mało, musiałem go zacząć czytać. Wiele ciekawych informacji, dla mnie szczególnie o ATV.
Od pojazdu ATV-3 szykują się spore zmiany konstrukcyjne (do zmian w obrębie ATV-2 już za późno). Geneza problemu tkwi najogólniej mówiąc w małej przestrzeni ładunkowej, dlatego będą dodatkowe punkty mocowania toreb z ładunkiem. Rzecz w tym, że ładunek, który lata ATV ma za małą gęstość (pewnie same ciuchy latały
). Poza tym okazuje się, że nie ma aż takich potrzeb wożenia wody, a w pewnym okresie prognozuje się brak potrzeby dostarczania dużej ilości paliwa. Będą zatem przeróbki poszczególnych ATV, aby mogły zabrać więcej gazów i ładunku suchego.
Przy okazji zastosuje się lżejsze regały (o 50 kg) a w niektórych miejscach zamiast klasycznych regałów zastosują platformy załadunkowe, które mają większą pojemność. Generalnie nośność ATV w części ciśnieniowej może wzrosnąć o ponad tonę.