Autor Wątek: Wzrost efektu cieplarnianego na Ziemi w ostatnich dekadach  (Przeczytany 274485 razy)

Offline Robek

• Senior
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Wzrost efektu cieplarnianego na Ziemi w ostatnich dekadach
« Odpowiedź #600 dnia: Wczoraj o 23:13 »
1) Ten klimat w PL już nie będzie taki sam za te 10 lat, choć różnica będzie "drobna". Ale już nie dla rolnictwa czy zasobów leśnych. Bo o narastającym od dekad  w skali kraju zjawisku suszy hydrologicznej i problemie stepowienia słyszałeś może?

Jestem rolnikiem mieszkam na wsi, i nie wiem o jakich stepach opowiadasz? może za dużo sie telewizji naoglądałeś, i co prawda trawa rośnie nieco gorzej, ale to z powodu bardzo chłodnej/mroźnej wiosny, kwestia braku wody nie jest tutaj aż tak bardzo istotna, bo kukurydza tak jak 20 lat temu tak i dzisiaj, dorasta miejscami do 4 metrów wysokości, więc bez wody raczej to by sie nie udało.

Wiesz może jaka jest główna przyczyna zjawiska?

Melioracja spowodowała że Polska traci ogromne ilości wody, w wszelkich badań wynika że w postaci deszczu spada na Polske 4 razy więcej wody nisz Polskiej gospodarce potrzeba, więc to nie jest kwestia braku wody, tylko tego że z powodu złej gospodarki wodnej, ta potrzebna woda ucieka do Bałtyku.

To zanik sezonowej zimowej pokrywy śnieżnej.

A co to ma do czegokolwiek? przecież i tak wszystko trafi do gleby, bo albo spadnie w postaci deszczu i wsiąknie w glebe, albo w postaci śniegu przeleży całą zime, na wiosne sie roztopi, i tak samo w tą glebe wsiąknie. 

Ja akurat jestem w takim wieku rocznikowo, że widome dla postronnego obserwatora-laika oznaki tego zjawiska zbiegają się z moim życiorysem.

Tutaj nie zrozumiałem, o co ci chodzi?

Aha, nie ma żadnych przesłanek, by ten trend się zatrzmał w najbliższych dekadach.