Wygląda na to że na naprawdę ciekawe zdjęcia będziemy musieli jeszcze sporo poczekać. Jak na razie to na podstawie już przesłanych zdjęć ten teren w odległości kilkudziesięciu metrów od łazika (a może nawet i 200-300 ) wydaje mi się taki średnio ciekawy.
Teren naprawdę ciekawy zacznie się za ciemnymi wydmami czyli tak jeszcze dobre parę kilometrów w lini prostej do pierwszych formacji skalnych, ale zdjęcia tak czy owak będą coraz bardziej ciekawe. Oczywiście z momentem wjazdu do któregoś z sieci kanionów będziemy mogli zapomnieć o jakiś panoramach 'zahaczających' odległe pasma wzgórz wału krateru Gale. Wtedy panoramki obejmować będą bezpośrednio sąsidujące formacje skalne + bardziej nieco oddalone (kilkaset metrów max) wzgórza.
Po wyjątkowo nudnej trasie Opportunity (w tak dobre 70%, nie licząc Endurance czy Victoria) czas na coś naprawdę atrakcyjnego nie tylko geologicznie ale i pejzażowo, a to Curiosity na pewno nam dostarczy.
Natomiast a'propos prędkości MSL to faktycznie nie wydaje się aby łazik był w stanie jedynie dorównać maksymalnemu / rekordowemu dziennemu dystansowi Oppy, tym bardziej, że zaczyna w terenie wyjątkowo płaskim, na przysłowiowym pasie startowym. Podejrzewam, że przy którymś z kolei upgrad'e systemu MSL będzie w stanie jechać jeszcze dalej w ciągu jednej sesji (dziennej), tak jak to robiono parokrotnie w przypadku MER'ów. Jednocześnie zmiana otoczenia na bardziej wymagające (czyt. nie-płaskie) wymusi bez wątpienia ostrożniejszą jazdę i pewnie tym samym skrócenie średniego dystansu w ramach jednej sesji jezdnej.