Ankieta

Kiedy pierwszy start orbitalny Starship?

Do końca stycznia 2020
2 (8.3%)
Do końca 2020
7 (29.2%)
Do końca 2021
7 (29.2%)
Do końca 2022
1 (4.2%)
2023-2024
5 (20.8%)
2025-2030
2 (8.3%)
po 2030
0 (0%)

Głosów w sumie: 24

Głosowanie skończone: Sierpień 06, 2019, 10:15

Autor Wątek: BFR / ITS / MCT / Starship  (Przeczytany 168150 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #300 dnia: Grudzień 14, 2015, 19:31 »
Dopóki nie będzie alternatywy jak np. SSTO lub odzysku to jest aktualnie naklepsze rozwiązanie.  Nie latają z prostego powodu-polityka

Offline Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 4555
  • Realista do bólu;-)
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #301 dnia: Grudzień 14, 2015, 19:55 »
Dopóki nie będzie alternatywy jak np. SSTO lub odzysku to jest aktualnie naklepsze rozwiązanie.  Nie latają z prostego powodu-polityka
            ... tz jaka polityka? Mozesz przyblizyc, kto im "broni? Rocznie to sa miliardy jakie ida na wynoszenie ladunkow w kosmos i ktos im broni aby bylo taniej? To ciekawe ... Z powazaniem
                                                   Adam Przybyla
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline 0x3ffe

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Rzeczpospolita Marsjańska
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #302 dnia: Grudzień 14, 2015, 20:56 »
Podobne ... :

Z powazaniem
                           Adam Przybyla

Jakoś projektowi SpaceX wróżę większe powodzenie w locie :P


Dopóki nie będzie alternatywy jak np. SSTO lub odzysku to jest aktualnie naklepsze rozwiązanie.  Nie latają z prostego powodu-polityka

Mamuty maja przyszłość jeżeli odzysk pierwszych stopni będzie rutynowy. Zmieni to cały rynek łącznie z rynkiem satelitów.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2015, 21:01 wysłana przez 0x3ffe »
Moc obliczeniowa dwóch Commodore 64 wystarcza do lądowania na księżycu!

Offline gelo

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 142
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #303 dnia: Grudzień 14, 2015, 22:15 »
Z czysto rynkowego punktu widzenia SpaceX powinien śrubować liczbę startów Falcona 9R (im więcej poleci, tym taniej za kilogram na LEO).
A może powinien zrezygnować z odzyskiwania stopni? Wówczas koszt jednostkowy by spadł, bo większa produkcja, a odpadłyby koszty odzyskiwania i renowacji.

Patrząc krótkoterminowo pewnie miałoby to sens, ale przypuszczam że odzyskiwanie członów rakiet jest inwestycją Muska w przyszłość. Może i teraz latałby taniej, ale tracąc teraz może kiedyś wiele zyskać ;) I on jako wizjoner o tym wie. Nie od razu Rzym zbudowano, SSTO pewnie też powstanie "ewolucyjnie".

Offline Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 4555
  • Realista do bólu;-)
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #304 dnia: Grudzień 14, 2015, 22:20 »
Po ilu lotach takiego potwora ktos zaryzykowalby jakiekolwiek zmiany, ktore moglyby spowodoewac katastrofe?
Z powazaniem
                        Adam Przybyla
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline 0x3ffe

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Rzeczpospolita Marsjańska
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #305 dnia: Grudzień 14, 2015, 23:47 »
Po ilu lotach takiego potwora ktos zaryzykowalby jakiekolwiek zmiany, ktore moglyby spowodoewac katastrofe?
Z powazaniem
                        Adam Przybyla


Zależy co bedą "wozić", jezeli ładunek którego utrata będzie dopuszczalna a w zamian koszty wyniesienia spadną powiedzmy 100-krotnie to znajda się chętni i to będzie się opłacać.
Moc obliczeniowa dwóch Commodore 64 wystarcza do lądowania na księżycu!

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6802
  • One planet Once chance
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #306 dnia: Grudzień 15, 2015, 00:56 »
Mam nadzieję, że do takiego mamuta Musk nie będzie sadowił astronautów przed startem z Ziemi. Aż strach pomyśleć, że mieliby startować na takiej bombie  :o

Offline Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 4555
  • Realista do bólu;-)
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #307 dnia: Grudzień 15, 2015, 07:42 »
Po ilu lotach takiego potwora ktos zaryzykowalby jakiekolwiek zmiany, ktore moglyby spowodoewac katastrofe?
Z powazaniem
                        Adam Przybyla


Zależy co bedą "wozić", jezeli ładunek którego utrata będzie dopuszczalna a w zamian koszty wyniesienia spadną powiedzmy 100-krotnie to znajda się chętni i to będzie się opłacać.
             ... po kazdej modyfikacji zmiane mozna sie spodziewac kilkuprocentowej zmiany ceny/oplacalnosci, ale to za duze ryzyko dla potwora i za maly zysk. Im wieksza zmiana, tym wieksze ryzyko. Patrz na sojuza to juz ponad tysieczny start podobnej rakiety, za kazdym lotem wprowadzono  jakas mala modyfikacja. Czysta ewolucja. Ale nawet tam nigdy nie zaryzykowno tak gruntownej zmiany jaka proponujesz czyli poprawy o 100%;-) Z powazaniem
                                                          Adam Przybyla
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2016, 12:15 wysłana przez Adam.Przybyla »
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline eRKa

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 141
  • Windą do nieba :)
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #308 dnia: Grudzień 15, 2015, 08:07 »
Porównanie MCT i F9.

Jakoś nie wydaje mi się możliwe aby Muska stać było na taki "gadżet". To nie tylko koszt samej rakiety. Gdzie ją montować, skąd wystrzeliwać? Koszty samej infrastruktury byłby ogromne.
Chyba bardziej prawdopodobne z punktu widzenia rynkowego będzie powielanie startów FH a docelowo dołożenie mu kolejnych dwóch 1 stopni zwłaszcza, że nośność F9 co roku się zwiększa.

Offline jsc

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1905
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #309 dnia: Grudzień 29, 2015, 15:29 »
Mam nadzieję, że do takiego mamuta Musk nie będzie sadowił astronautów przed startem z Ziemi. Aż strach pomyśleć, że mieliby startować na takiej bombie  :o

Nie zapominaj o obsłudze naziemnej... takie coś pewnie będzie coś koło kilotony.

Offline perian

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1217
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #310 dnia: Styczeń 01, 2016, 10:12 »
Co innego wynoszenie ładunków - pojazd transferowy na orbitę Marsa będzie duży i "ciężki", co innego wyniesienie ludzi do lotu tymże pojazdem. Obstawiam, że do czasu poważnych prób lotów gdzieś dalej to starty do misji "taxi" będą już "typowe" a nie tylko dziwną fanaberią.

Offline jsc

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1905
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #311 dnia: Styczeń 06, 2016, 22:20 »
Martwiliśmy się o rynek dla lotów superciężkich, a tu Bigelow zwiększa swoje ambicje właśnie do takiego poziomu:
http://florydziak.blogspot.com/2016/01/nadmuchany-bigelow.html.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5889
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #312 dnia: Styczeń 06, 2016, 22:45 »
Owszem, podaż jest jeśli idzie o rozwiązania, przynajmniej na poziomie idei. Gorzej z popytem, o którym nie wiemy nic.

Offline magiczny

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 537
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #313 dnia: Styczeń 06, 2016, 22:49 »
Zdjęcia tego modułu są w sieci od kilku miesięcy, sam dwa miesiące temu wsadziłem je do wątku o Bigelow Aerospace .

Offline Air Q

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1895
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #314 dnia: Styczeń 27, 2016, 18:22 »
Ostatnio Musk powiedział, że ma nadzieję zaprezentować architekturę MCT na IAC2016, który jest dopiero we wrześniu:
https://youtu.be/pIRqB5iqWA8?t=30m40s
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=pIRqB5iqWA8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=pIRqB5iqWA8</a>
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2016, 18:30 wysłana przez kanarkusmaximus »
"One could write a history of science in reverse by assembling the solemn pronouncements of highest authority about what could not be done and could never happen."
http://qt.exploratorium.edu/mars/opportunity
Sprawdź SOL: http://www.greuti.ch/oppy/html/filenames_ltst.htm